sunnuntai 13. tammikuuta 2013

Vapaasti mukaellen.

”Lahjakkaat ihmiset kokevat maailman usein synkkänä ja toivottomana paikkana, siihen on syynä heidän herkkyytensä ja haaveksiva mielenlaatunsa. Muinaisista ajoista lähtien monien älykkäiden ihmisten mieltä on kalvanut epäilys ja epävarmuus. Kun joutuu loputtomasti kyselemään itseltään ”mikä minä olen ja miksi minä olen tulossa” tulee luultavimmin lopulta hulluksi. Siinä tilassa elämä ei enää ole elämisen arvoista. Kun tällainen ihminen aikansa kyseltyään huomaa, ettei mitään vaihtoehtoja ole jäljellä, on turha tuhlata aikaa elämiseen. Joku voi tietysti kysyä, miksi niin monet erikoislaatuiset mutta menestyneet ihmiset sitten ovat vielä elossa? He ovat elossa vain siksi, että ovat tehneet kompromisseja. He ovat hioneet pois parhaimman lahjakkuutensa ja muuttuneet tavallisiksi, vain yhdeksi muiden joukossa, mekaaniseksi koneeksi jolta puuttuu luonne ja kyky ajatella. Ihmiselämä on aidoimmillaan taistelua, jos haluaa elää, on pystyttävä paljastamaan todellinen lahjakkuutensa ja hyödyntämään sitä. Kun pitää valita nöyrtymisen ja ihmisyyden välillä, on parempi valita ihmisyys, kun pitää valita elämän ja vapauden välillä, on parempi valita vapaus, kun pitää valita keskinkertaisuuden ja kuoleman välillä, on parempi valita kuolema! Lyhyesti sanottuna: ihmisen ei tule ikinä alistua kompromisseihin.

  

Se, että olen tässä, on kunnianosoitus Teitä kohtaan.

 

Ajattelen, että olen jääräpäinen lapsi. Mutta olen tyytyväinen siihen.

 

Onnellisuus ja tuska repivät minua hajalle, ukkonen jylisee kehossani, rakkaus ja kiihko ja ystävyys ovat liikaa yhtä aikaa käsiteltäviksi. 

 

Miksi minä aina tarraudun ihmisiin vaikka kaikki järkeni sanoo minulle että minun pitäisi keskittyä elämiseen, ei rakastamiseen. Joskus minusta tuntuu että minun olemiseni on vain puhdasta tunnetta ilman minkäänlaista järjestystä puhumattakaan järkevyydestä. Minä en koskaan hillitse itseäni millään tavoin koska haluan nähdä mihin se minut vie, minun tunteeni ovat samat olivat ne puettuna millaiseen asuun tahansa. Sinät vaihtuvat, minun rakkauteni pysyy, se ei alistu edes pakon edessä enkä minä osaa asettua aloilleni ja olla hiljaa. Minä olen jatkuvasti liikkeessä vaikka yritän rantautua, minä lähden eteenpäin mieluummin ennen kuin sinä haluat niin käyvän vaikka se olen minä joka tahtoisi jäädä. Sitä ei koskaan tapahdu. Minä olen hyvä vain siinä kohdassa kun kiinnitetään toisen huomio, silloin kun ollaan tuhat täyttymätöntä lupausta ennen kuin totuus paljastuu. Minussa ei ole totuutta, minun totuuteni ei ole sinun. Niinpä minä menen pois voidakseni pitkittää asioita, voidakseni tulla takaisin ja sinä rakastaisit minua taas. Toisinaan tietysti mietin mitä teen sitten kun tulen vääjäämättä vanhemmaksi ja viehätysvoimani sammuu, sillä minä en muutu. Ihminen on kuin särkynyt peili johon muut lisäävät omia sirpaleitaan, aina kun liikahtaa sen minäkuva muuttuu. Keijukaisesta ei pitäisi tehdä ihmisen näköistä, parhaimmillaankin siitä tulee vain kuollut perhonen.

 

Minä vilkaisen teitä ja lähden pakoon. Tuntuu kuin pääni olisi tulvahtanut hetkessä täyteen verta. Sydämeni kipinöi ja työntää sisältään sinistä savua joka nousee ja kiemurtelee pois, viiltävä tuska tuntuu sormien nivelissä asti. Minä en kuulu joukkoon, mutta onko teidän pakko taas todistaa se minulle? Minä ehdin jo kuvitella…

 

Katseenne ja kuiskauksenne, teidän silmienne sanattomat lauseet tunkeutuvat vaatteideni alle terävinä kuin veitset, ja minä juoksen taas äänettömästi eteenpäin. 

 

 

 Minä olen unelmieni taakse vetäytynyt kuollut perhonen. Maailma toteutti sen minkä näki oikeaksi ja kysymättä tallasi minut jalkoihinsa. Oli liian vaarallista päästää minut lentoon, oli liian vaarallista antaa minun olla minä, minä olin vaaraksi itselleni he sanoivat ja laittoivat minut lasipurkkiin. Itsensä puolesta he pelkäsivät, pelkäsivät että olisivat voineet alkaa ajatella. 

 

Ei tuulta voi laittaa purkkiin. Joko se väistää ja nauraen pakenee tai sitten se laantuu, ei purkissa tuule. Ei tulta voi laittaa purkkiin, joko se rikkoo purkin tai hapen puuttessa sammuu. Ja jos haluat kesyttää villihevosen, sinulla täytyy olla lempeyttä rajattomasti, kärsivällisyyttä riittämiin ja taito tai halu tosissasi oppia siihen mitä olet tekemässä. Ennen kaikkea sinun tulee rakastaa sitä hevosta. Ja jos onnistunut, älä unohda että sillä on villihevosen juuret eikä se ole luvannut olla sinulle iäti uskollinen vaikka suostuukin syömään kädestäsi. 

 

Minun onneni on aina yhden ihmisen varassa, vain se jota rakastan pystyy pelastamaan minut. Tunnen itseni pakolaiseksi, ainoa tunteeni on pettymys. Joskus minusta tuntuu, että sietokykyni on liian hyvä. Herkkyyteni puolesta minun olisi pitänyt kuolla jo ajat sitten.

 

Kaksi saman suuntaista suoraa eivät koskaan kohtaa. Mutta voidaan kuvitella, että jos nämä kaksi samansuuntaista suoraa jatkuvat loputtoman pitkälle, jossakin ulkoavaruudessa ne ehkä kuitenkin saattaisivat jossakin tietyssä pisteessä kulkea ristiin. Kutsutaan sitä pistettä vaikkapa ihmeiden toteutumiseksi.

 

En minä jaksa selittää mitään.

 

Minua on helppo päästä lähelle, mutta kukaan ei pääse aivan viereeni, kukaan ei koskaan täysin ymmärrä minua. Toivon vain, että jossain olisi olemassa jokin lämmin paikka, jossa joku lohduttaisi minua, jossa voisin tehdä mitä itse haluan.

 

Inhoan sitä että olen niin herkkä, kompleksinen ja hankala.

 

Minun sydämeni on pehmeä ja repaleinen. Vanhojen unelmien karistaminen ei käy helposti.

 

"Ei saa, ei saa nukahtaa/vielä on pitkä matka/ei saa, ei saa hukata toivoa/vaikka meidän unelmamme/ovat särkyneitä unelmia/se satuttaa/valon haipuminen on tuskallista/ehkä sydämesi on jo harmaa ja kylmä/ ehkä epäilet jo kaikkea/ silti haluan sanoa sinulle/uskothan, että joihinkin huutoihin kyllä vastataan/osa vahingoista voidaan vielä korjata/kaikki tähdet eivät loista vain kylmää valoa/kaikkien unelmien siipiä ei katkaista/osa siemenistä löytää kyllä maan, johon juurtua/vaikka elämä repii rikki unelmat/osa vahingoista voidaan vielä korjata/älä vastaan taistele/vaan nosta taakka selkääsi."

 

”Minulle nämä ovat jonkinlaisia maagisia lauseita. Minä säilön itseäni, kuivaamalla.”

 

  

-FreakyAngel